Friday, July 30, 2010

On aika lässyn lässyn.

Alkuviikosta s-posti murahtelut ja muut murinat on saaneet lässyn lässyn ilmiön,ottais tekemistään tai alaisistaan vastuun eikä selittäis mitään jonninjoutavia ja loppunkäytettyjä mainoslauseita.Jos korjaisin keinun tuolla asenteella niin oltais oltu aikaa sitten työelämän ulkopuolella näistä hommista.

Vakuutusyhtiölle lähetetty s-posti sai sen verran aikaan et he tutkii asiaa.Kysyin vielä et miksi auton ja traktorin vakuutukset voidaan pakata samaan kirjekuoreen ilman mainintaa.Sen jälkeen ei ole kuulunut enää yhtään mitään.Olikohan turhan hankala kysymys?

Viidelle eri yhtiölle lähetetty tarjouspyyntö vakuutuksista,joten lähettää kahta laskua kerralla ilman eri ilmoitusta kun lehtiyhtiönkin osaa kirjoittaa kuoreen:Sisältää laskun niin vakuutusyhtiö ei.Epäilin s-postissa onko yhtiön talos jo niin heikolla että täytyy kerätä vitosia tälläisellä laskumenettelyllä.

Rautakaupan tj:lle laitettu s-posti sai sen verran aikaan et ehkä ensviikolla päästään paikallispäälikön kanssa samaan pöytään.Joten antoisaa keskustelua ja jonninjoutavia tuloksia on odotettavissa sillä saralla.Onneksi on pieni valttikortti perstaskussa.

Loma alkoi laman merkeissä,suunniteltu junamatka Karjaa-Turku ja sieltä museojunalla Uuteenkaupunkiin ja sitten Turku-Toijala-Helsinki-Karjaa on alasammuttu rankalla kädellä.Samaten kuin ajateltu lakeuden keikka alkuviikosta,loma menee kotikulmilla hyvin tehokkaasti.Kaikki tämä vain yhden A4-paperiarkin eksymisen takia,en mihin hukkui ja kuinka pitkäksi aikaa.Taloudellinen vaikutus on kuitenkin hyvin rankka kun viime la keikan kulut tuli kuitattua heti pois pienellä olettamuksella hieman suuremmasta tilistä.Väärässä olin ja nyt ollaan hiljaa ja kärsitään.

Eilen traktorin kimpussa vaihteeksi,löysin joskus vuosia sitten isännän nurkistä taavetin astinlaudan ja eilen oli sopiva hetki laitaa tuo astinlauta takaisin,arviolta yli 33 erovuoden jälkeen,jopa kiinnityspultti oli koneessa jäljellä.Huomenna tulee 9-vuotta siitä kun tuo traktori vaihtoi omistajaa.Edellinen omistaja sai koneen 26.1.1971 uutena ja lähti elokuussa 2001 tallin perukoille.Ei löytynyt aikakirjoista hakupäivästä mainintaa.Aloittaakseen uuden elämän kunnostuksen jälkeen.Muutaman vuoden tauon jälkeen on kunnostuskipinä syttynyt ja nyt maistuu taasen Akken kunnostus.Sähkötyöt on suurin haaste tällä hetkellä,ne kun on kesken.Traktoriin löytyy sähkökaavio,mut mut ohjaamoon ei,joten pientä haastetta.

Joskus tavoitteena oli viedä isännelle kone taloon näytille,kun se on kunnossa.Isäntä kävi meillä ja näki sentään koneen katon alla käynti-ja ajokuntoisena.Tuo ajatus sitten katkesi viime vuoden maaliskuussa kun isännälle kävi kutsu suuremmille laitumille.Nyt sitten on ajatus mielessä et jossain vaiheessa kun kone on kunnossa niin autolla tilalle vievän tien varteen ja ajamalla pihalle,muutama kuva tutuista nurkista ja sitten takamaitten kautta takaisin nykysille kotikulmille.Ei ole monella paikkakunnalla traktori elämänsä aikana käynyt.Ilmeisesti Turun satamasta-Riihimäen Autolan kautta-Vihdin Nummelaan ja sieltä Lohjalle.Lisävarustelistalta on otettu mukaan leveämpi rengasvaihtoehto 13.6-38 tilalle 18.4-30 ja etupäähän keulasuoja joka löytyy taavetin etukuormaajan varustelistalta.

Eilinen ukkonen teki tuhojaan,noin kilometrin päässä kotoa syttyi talon yläkerta salaman iskusta.Tuho oli karmaiseva,aikaisemmin kesällä jytissyt ukkonen ruhjoi haavasta ison siivun irti vajaan puolen kilometrin päässä.