Helle kiusaa niin koneita kuin luontokappaleita.Ma ehtoolla kunnon hienirrotusjuhlat siimaleikkurin ja raivaussahan voimin,tontin tien varret kesäkuntoon niin naapurin on mukavampi autoilla kun ei tarvitse väistellä heiniä eikä risuja.
Mystisestä hyytymisilmiöstä kärsinyt ajoleikkuri on ollut sen verran kaino,et kun olen konetta kokeillut niin kaikki on toiminut.Kokeiltiin jälleen,kaasu pohjaan ja ajopoljin samaten,johan alkoi yskimistä koneesta kuulua ja hyytyihän se lopulta.Vikakin löytyi ja samalla useitä.Käyntihäiriöitä aiheutti löysä sähköliitos ja hyytymisen tukossa ollut polttoaineletku.Ennen suodatinta oli letkussa tukos 1,5 cm matkalla ja tankin pohjalta löytyi epämääräistä roinaa joka ei sinne kuulu.Kaikki kuitenkin oravaa pienempää tavaraa.Polttoainepumpun alipaineletkun lähtökin oli pumpusta murtunut.Nyt on tankki pesty ja uutta letkua,suodatinta ja pumppu tankilta kaasarille.Kaasarin irrotus ja puhdistus oli mielenkiintoinen operaatio,piti irrotella koko yläkotelo pois jotta johdon sai irti.Vielä kun yksi pieni palikka saapuu niin koneen viimeisinkin vika poistuu.Hihnat kun hieman makaa päällä ja terät pyörii samalla,on startti kovilla kun konetta kaäynnistää.Kertaalleen hitsattu on tuo vikapaikka,nyt on aika vaihtaa uuteen,on sen verran heikossa hapessa.
Ti ehtoolla nappasin pääkaupunkiseudulta yhden Volvokin talteen ja Antonov 124-100 M lentokoneen,komean kokoinen kone.24 rengasta löytyy koneen alta,neljä edestä ja loput takaa.
Pitkäaikainen projekti 3 x 13 " Sampo-aurojen muuttaminen 4 x 14 ",aurat valmistui joku aika sitten,ulkonäkö jäi vaan aika kamalaksi kun neljästä eri auroista kootut värimaailmat sekottui.Viime pe aurojen väritys muuttui yhdenmukaiseksi ja tällä viikolla tukipyörä värjääntyi keltaiseksi niitä kun on näkynyt sekä punaisena ja keltaisena.Jotenkin tuo keltainen sopii paremmin kuin punainen tukipyörä.Eilen suoritettiin rasvaussulkeiset,kaikki 31 nippaa sai annoksen vedenkestävää vaseliiniä,sen sopii hyvin kun aurat on ulkosäilytyksessä.
Parin viikon päästä olis traktoritapahtuma ja kone vielä makaa tontilla,saas nähdä tuleeko esittelykuntoon tapahtumaa varten vai jääkö vain haaveeksi.Paljosta ei ole kiinni,yksi hydrauliikkaputki,perävaunun sähköpistoke ja pari metriä sähköjohtoa menee tuohon hommaan ja sitten pitäisi lukita istuin,jos sitä siirtää niin kolmitieventiili sanoo bye bye.Muuten istuimen vaihto onnistui hyvin,ainoa haitta on painonsäätöpyörän sijainti istuimen sivulla,eikä edessä.Tila ei ole kuitenkaan ylimääräistä tarjolla.