Ei kilometriä vaan kuvattua DB-pohjaista traktoria,tuli sen verran arkistoa tutkittua jotta luku täsmää.Mitä tuohon määrään menee,aikaa on palanut 24 vuotta kun kuvaaminen ei alkuaikoina ollut kovin tehokasta,oikeastaan digikamera nopeutti toimintaa huomattavasti.Hyviä vikkejä on tarvittu monet kappaleet,joista tänävuonna ehdottomasti paras,kun kolmea 1410 taavettia lähdin kuvaamaan niin jäljet johti yli 100 taavetin äärelle.Mopon selästä jäi ensimäiset taavetit talteen.
Ei ole laskettu kilometrejä eikä aikaa,mitä tähän on tarvittu.Varovaisenkin laskukaavan mukaan noin 5 % maahan tuodusta taavettikannasta on kuvattu talteen.60-luvulla tuli 10000.s.Vuonna 1979 tuli 20000.s kone ja maahantuonti loppui virallisesti vuonna 1988 kun samana vuonna suljettiin Melthamin tehdas.Mallit on kelvanneet Cropmasterista puna-mustaan 94-sarjaan joka jäi viimeiseksi Mekthamissa tehdyksi ja perustui taavettiin vaikka keulassa luki silloin CaseInternational.1972 Case tarkemmin sanottuna Tenneco osti David Brownin ja vuonna 1985 Internationalin niin pariinkin kertaan vaihtui taavetin tarrat konepeitoissa kuten värikin.Case toi mukaan pienen tekstin jossa luki Case ja runkoväri vaihtui oranssinpunaiseen sävyyn,vuonna 1984 esiteltiin 94-sarja jossa runkoväri oli musta ja vuonna 1986 värisävysta tuli tuo punamusta.
Taavetti on vaihtanut muutenkin väriä,ensin oltiin kokopunaisia ja sitten DB 900 esiteltiin niin maskinritilät ja vanteet olivat siniset,tämä väritys jäi yhteen malliin.Kun 850,880,950 ja 990 tulivat markkinoille hiljalleen oli varisävynä puna-keltainen,vanteet ja maskin ritilät loisti keltaisessa värisävyssä.Vuonna 1965 muuttui väritys uuteen kun runkoväriksi tuli ruskea ja peltipintoihin valkoinen,runkoväri vaihtui vuonna 1972 joka kertoi uudesta em.isännästä.
Maahantuojia on ollut jokunen SMK,Veho,Riihimäen autola,David Brown traktori ja Case Traktori.Maahantuoja vaihdoksissa on se ikävä puoli et aina häviää pala mennyttä historiaa matkalla,näin se vaan menee.