Kummallinen edisodi,loman aikana oli ajoleikkuri hyytynyt työmaalla ja maahantuojanmerkkihuolto antoi tylyn tiedon.Kone loppu eikun uutta kehiin ja uutta moottoria ei kannata ostaa kun ottaa koneen iän huomioon,10 vuotta ikää leikkurilla.
Maanantain ajelin tuon konevikasen pajan puolelle ja öljytikku irti,vain reilun sentin yli ylärajan oli öljynpinta koneessa.Ilmapuhdistin puoleen väliin asti öljyinen.Öljyt pois ja suodatin pois,tulpat oli oma lukunsa toinen paksussa mustassa kartassa ja toinen öljyisenkarstan peittämä.Jälkimmäisen tulpanhattu oli aivan löysässä joten ilmeisesti palamaton poltoaine oli valunut öljytilaan kun jäteöljy haisi bensalle.
Hain uudet tulpat,ilmansuotimen ja öljynsuotimen niin tiskin takaa sanottiin et jahas meinaat korjaata vanhan rojun.Sanoin etten korjaa vaan tutkin et mistä närästää ja sitten tehdään päätöksiä koneen suhteen.Kuulin et vaihteistossa olisi sisäinen öljyvuoto joka ilmenee hyytymisenä.Uudet tulpat ja ilmansuodatin paikoilleen ja öljyt koneeseen.Käyntiääni muistutti vanhaan tuttua eikä savutusta,joten kone lämpöiseksi ja öljyt pois ja suodatin.Uudet öljyt ja suodatin ja käyntiin,ei mitään vaivoja.Joten koeajolle ja vilkut hukassa ja vasemman puolen vilkku.Puolitoista tuntia koneella täyttä työtä,ilman ongelmia.Paluu pajalle ja sähkövikojen kimppuun.Maavikoja tarjolla ja palaneita polttimoita.Kone palautui takaisin työmaalle ja tänään kuulin et kone toimii moitteettomasti.
Ihmettilin valtuutetun huoltokorjaamon toimintaa,jos ammattitaito on tuota luokkaa niin voi hyvää päivää.Kyllä tolla asenteella menee uutta konetta,mutta asiakasta ei näy toista kertaa.Vastaava kone maksaa uutena noin 10000 eur ja vanhasta "konevikaisesta" olisi saanut jotain vaihdossa,laskin et jonkinnäköinen säästö tästäkin tuli työnantajalle.
Kesälomalla tallista poistetut taavetin osat lähtivät viimeiselle reissulle eilen.Kuormaus oli helppoa,kun auton lavalla oli pieni kaivinkone.Liina kiinni koukkuun ja rojulla suunta ylöspäin lavalle.Liki 1500 kg oli rautaa kasassa.