Työviikon loppupuoli meni timpureille tilaa tehdessä,seinäremppa etenee oikeaan suuntaan.
Lanan ja traktorin välinen sovitekappale onnistui hyvin,vain väri päältä puuttuu.Hydrauliikka
ei toimi ihan niin hyvin kuin haluaisin,katotaan mitä asialle voi tehdä.
Eilen aamulla kuului tuttu Akaan kutsu,oli kevätkokouksen aika liittotasolla.Väkeä ei paikalle
kovin paljon saapunut,sapuskaa sitäkin enemmän.Ensin Juuso kyytiin ja pieni koukkaus Valkeakoskelle ja tarvittava apulaite kyytiin.Paluu Akaaseen ja lisää apuja kyytiin,
alkuvalmistelut sujui hyvin.Kahvinkeitin tuli ladattua ja virta päälle,kauppaan kahvinkeiton edetessä itekseen.Juotavaa kyytiin ja paluu asemalle,pitopalvelu oli paikalla ja kaikki tilattu oli ajallaan paikalla.Kahvinkeitin oli kylmä ja yllätys yllätys lämpörele oli lauennut,nappi pohjaan ja virtaa löytyi.Vain vartin verran myöhästyi kahvi ajatellusta aikataulusta,vaikka keittäjällä alkoi keittämään.Sämpylät olivat kookkaita ja maukkaita ja kahvikin maistuvaa kaikesta huolimatta.
Virallinen kokous sujui nopeasti ja lounaaksi hankittu kinkkukiusaus oli nimensä veroinen,
kiusasi makuaistin aivan sekaisin.Parasta kinkkukiusausta mitä tähän mennessä on tullut
syötyä ja sitä oli runsaasti tarjolla,salaatit näyttivät mehukkailta ja hyvin näyttivät maistuvan.Lounaan jälkeen pääsi esille tilaisuuden päätähti Rautatieviraston edustaja.
Saatiin kuulla tulevista uhkakuvista museoliikennettä kohtaan ja asioista jotka koskevat koko rautatieliikennettä tulevaisuudessa.Samalta tuntui kuin aikoinaan taisteltiin museoajoneuvojen pykälistä,nyt tuntui vielä olevan mahdollista vaikuttaa asioihin kun asioita ei ole lyöty lukkoon.
Ei ruusuiselta näytä museojunailu ilman vaadittavia turvalaitteita päärataverkolla,selvitetään
onko asialle mitään tehtävissä vai onko taistelu tuulimyllyjä vastaan vuorossa.Museokaluston katsastuksesta käytiin reipasta keskustelua,ei koulusta juuri valmistunut katsastaja kenties tunne kalustoa niin hyvin kuin asialle vihkiutynyt harrastaja.Nykykaluston jarrulaitteet on hieman erilaiset kuin 70-vuotta vanhassa vaunussa.Kaksi tuntia meni mukavasti asioista keskustellessa puolin ja toisin.Tämä tuntui hyvältä tavalta,ei mitään monologia vaan kunnon vuoropuhelua puolin ja toisin.
Ehtoopäivän kahvihetken kruunasi aamulla lämpöisenä tulleet leivonnaiset.Pitopalvelu oli ylitänyt kaikki ne ajatukset mitä oli mielessä.Kokousohjelmaa muutettiin tilanteen mukaan
kun oltiin virallinen puoli oli hoidettu.Ministeriöstä saatiin terveiset puhujan muodossa,tietoa
tuli niin että huimaa.Kokousväki lähti tutustumaan Veturimuseon kokoelmiin ja tuttu talkooväki saapui avuksi.Ratsuväki oli saanut oman kokouksen päätökseen ja saapui avuksi ja vain 20 min oli paikat siivottu,roskat roskiksessa ja loput kamat autossa.Veturitallille ja kuorma selväksi,kahvinkeitin sai jälleen töitä nyt se tutumpi laite.Pitkämatkalaiset saivat kahvia ja pullaa,herja lensi tutussa porukassa vanhaan malliin.
Vieraat kun poistui,kuulin lepikon kutsun.Pienen ajomatkan jälkeen löytyi tuttu raaka-ainetarha ja kuin vanhasti muistista löytyi kaivattu kohde kameran eteen vuosien jälkeen.Paluu takaisin tiilitallin suojiin,voitaneen julistaa talkookausi avatuksi virallisesti.Sauna poisti pölyt hyvin ja syksyllä käännetyt kiuaskivet antoivat todella maukkaat löylyt.Kotimatkalla oli tiedossa pieni mutka vain noin nelikymmentä kilometriä.Kolmostie vahtui 45 ja kulku jatkui Tuusulaan asti,sieltä vanhalle tielle ja pieni paketti postilaatikkoon.Varaosat hiljattain lähteneeseen traktorin lohkoon olivat löytäneet toisensa.Kotimatka sujui mukavasti tutulla tiellä,kehä kolmosta ja valtatie ykköstä.
Vesisade ei estä kuvaamista,se on jälleen kokeiltu.Triplana liikkuneet deeverit pääsivät kameran saaliiksi hakkuuaukean reunalla.Kuvia otetaan kelistä riippumatta,ei pelkkää poutapäivää aina tarjolla.Kahvilla tuli käytyä naapurissa,muutto heillä edessä kun eivät jaksa taloa hoitaa.Ikä tekee tehtävänsä.