Eilen alkoi leikkureiden talvisäilöön laitto,varikolle kertyneet Klipot ensin pesulle,seuraavaksi vaihtuu öljyt,tulppa,ilmansuodatin ja terotetaan terä ja uusitaan tarvittaessa kitkalevy ja teränkiinnityspultti.Pyöränlaakerit saa hieman rasvaa ja tulee kokeiltua et moottori on kiinni.Kun leikkuri on koko kesän ollut kentällä niin turha säästää tulpan kohdalla,harvoin on ilmansuodatin säilynyt niin siistinä et kelpaa uudelle kierrokselle.Huolto on kuitenkin paras tae koneen toimivuudelle tulevalle kaudelle.Viisi perässä käveltävää leikkuria on talviteloilla.
Taavetilla aamulla töihin ja työpäivän jälkeen pikainen pesu,parin vuoden pölyt pois päältä.Halliin kuivumaan viikonlopuksi,jos sunnuntaina menis ja rasvailis nipat kaikessa rauhassa.Parkki-ja ajovalopoltinta vaivannut vilkkuminen täytyy tutkia ja mittailla pakkasnesteet.Oven topparit täytyy asentaa paikoilleen,muuten voi konepeittoon tulla pahoja naarmuja.Autolla työmatka kestää 8-12 minuuttia riippuen liikennevaloista,traktorilla tuohon meni aamulla noin 15 min kun valot oli vihreällä koko ajan.Hyvin voisi ajella traktorilla työmatkat jos siinä olis lämminohjaamo eikä takaa avoin niin kuin nykyinen.Sen minkä ajassa häviäisi sen näkyvyydessä voittaisi.
Aamulla olis aikainen lähtö kohti tampesteria vaihteeksi,vastahan siellä tuli viikonloppu oltua eikä tässä vielä kaikki kun Pirkka-halliin vie tie nytkin.Ei pienoisrautatiepäiville vaan Koneforumiin.