Kesä keikkuen tulevi ja sen huomaa,puhtia tuntuu olevan kaikenlaiseen näpräämiseen ja se on hyvä.Toinen Taavettikin saavutti 10-vuotisen yhteistaipaleen 13.4.Kun koneesta isännälle aikoinaan soittelin niin kerroin koneen pääsevän eläkkeelle ja siitä on pysytty aika hyvin.Ent omistaja ajoi 30 vuoden aikana lähes 5070 tuntia,kun toi tuntimäärä meni rikki koeajolla.Nyt mittarissa keikkuu lukemat 5090,5 tuntia,joten tuosta voi sitten laskea todelliset tunnit per vuosi.Taitaa tehdä ihan reilu pari tunia per vuosi,kovaa ajoa.
Eilen ehtoolla herättelin koneen talviunilta ja samalla vaihtui penkki paremmin joustaavaan Isrin tuotokseen.Toinen hydrauliikan ulosotto teettää hieman päänvaivaa,siihen löytyy korjaus kun kone saapuu kotikulmille joku kaunis ehtoo.Putkelle uusi vetolinja ja homma toimii.
Rautaa on pätkitty reilu 16 m ja tuloksena 32 kpl erinäköisiä ja erikulmilla olevia RHS-putken pätkiä.Kauppanimet on vaan koomisia kun rautaa hain,RHS on hitsattu putkipalkki.Tänään sitten porataan reilusti reikiä ja hitsataan palikat oikeaan muotoon.Ensin nmaastossa hahmotelmat kehdelle vaihtoehdolle ja sitten konsultointi paikalle tulleen melojan toimesta.Sitten toinen vaihtoehdoista hevon kuuseen ja kakkossuunnitelma täytäntöön.
Ainesvahvuus on mukava 4 mm,kestää roikkua vähän isommankin miehen tason päällä ilman että heilhtaa.Fiksumpi joustaa sanoi rautatiekisko insinöörin alla.
Talkookausikin kuulemma käynnistyy,jossain tuolla.Mites sen sanois EVVVK.