Lauantai meni juhliessa ja juodessa.Larin 30-vuotis juhlajuna kulki kulkuaan pääkaupungista entiseen pääkaupunkiin ja päätepiste löytyi Hyvinkäältä.Herätys 04.40 ja kulki kohti Hyvinkäätä jonnne auto parkkiin ja reipas pikku kävely asemalle josta 06.23 H-junalla stadiin.Kävelymatkalla jo kuului ensimmäinen Tampella-Mgo moottorin murinaa
matkalla Hangon suuntaan parivedolla.
Porukan ensimmäisen keskusteluyhteys matkatoverihinsamoihin aikoihin jota jatkettiin asemalla kun hätäisemmät kaverit menivät pikajunalla ohi.Puolikahdeksan jälkeen alkoi äijälauma olla kasassa ja jutut sen mukaiset.
Yllättävän hyvin onnistui paikannus vaikka ekaa kertaa hesasta junalla rantaradalle lähdin.Muutama pikkupysähdys ennen Karjaata,Paimiossa ensimmäinen kuvaushetki.Jäin vaunuun keskustelemaan kesän tulevista tapahtumista,halkoja ja vettä tuntui olevan suurimmat tarpeet.Matka jatkui Turun satamaan jossa hetki kuvailtiin junaa ja juhlijaa.Lämpömittari näytti 30 plussaa,saman verran kuin päivänsankarin ikä.Vajaan tunnin pysähdys turus ja sapuskapaikasta ei tietoa,pienen sinkoilun jälkeen saatiin apetta vaunun mukaan ja juotavaa.Aamulla mukavalta tuntunut lämpötila oli muuttunut epämukavaksi,vaunun mittari näytti 34.
Paluumatkalla pysähdys muistomerkillä ja Pohjankurussa jossa kohotettiin malja päivänsankarille ja kihlaparille.Mustion ja Kirkniemen asemilla kuvaustuokiot ja jälkimmäisessä asiaa junansuorittajan arkipäivästä.Hyvikällä oltiin 21.10 josta reipas kävely kohti autoa.4 äijän lauma joi 16,5 litraa juomaa junamatkan aikana eikä tarvinnut kuin kahdesti käydä tarpeilla.
Sunnuntai meni kyläilyn piikkiin ja muutaman kohteen tallennuksessa.Paikallinen hoppahuollon uhratessa asikkaiden turvallisuutta ja Tammisaaren hoppahuollon asiuoita korjatessa,tuli vähemmän mukavia ylläreitä eteen.Laakerit oli loppu,se oli tiedossa samoin toinen raidetangonpää.Huollossa kerrottiin et oli enää kilometreistä kyse ettei toinen etupyörä olisi hirttänyt kiinni,vaikka täällä sanottiin et 1-2 Tkm voi ajaa huoleti.Ei kestänyt edes ensimmäistä tonnia,eikä kukaan muistanut mainita et toinenkin raidetangonpää on lopussa.Niinpä huoltolasku pomppas 250 eur ylöspäin ja vielä oli annettu väärien laakereiden hinnat,tämä muisto säilyy pitkään.Maahantuojalta eikä huoltoliikkeestä ole tullut mitään vastausta vaikka olen kertonut ja "kehunut" heidän toimintaa.Taidan poiketa ja kertoa mitä mieltä olen heidän toiminnasta ihan päin naamaa jos jotain menis perille.
Autokauppias teki mukavan kuuloisen tarjouksen uudesta pelistä,samalla vaihtuis merkki ja huoltoliiike.Taitaa noi hoppasvoortit olla lyhytaikaisia kokemuksia meikäläisellä,se raha mikä meni olis riittänyt liki kolmen vuoden huoltoihin vanhas Corollas vaikka nekin tehtiin merkkiliikkeessä.
Viimeviikolla rivesti Klipot,ne odottaa käyttäjiä.Nyt on ajoleikkureiden vuoro kiukutella.
Teräakseli vääränä yhdestä,toisen leikuujäljessä on jotain hämärää.Sen näkee huomenna kun
itse pääsee konetta kokeilemaan ja kolmannessa pöydän nostoketju poikki ensihätäänloput selvii kun kotelot avaa.