Pihanperän pikkuprojekti alkaa näyttämään hyvältä,eilen ehtoolla kiinnittyi keulan suojarauta kaikilla kuudella pultilla ja uusilla lattaraudoilla paikoilleen.Seuraavaksi olis tiedossa sähköjohtojen laittoa siistimpään olomuotoon jonka jälkeen saa rattiakselin paikoilleen.Jarruvalokatkaisija menee vaihtoon,ei vanha tunnu elpyvän sellaiseen toimintakuntoon johin voisi luottaa.Tuntuu jarruvalot vilkkuvan vähän oman tahtonsa mukaan.Ajovalot vaihtuu kunnolla tehtyihin kunhan kromaamosta tulee soitto.
Uusissa polttimoissa on ihme yksityiskohta,kun vanhoissa on kunnolla kiinnitetty peltirengas jolla poltin kiinnittyy niin uudessa polttimossa rengas on irrallinen.Täytynee tinata paikoilleen,ettei hetken päästä kun kone kuitenkin tärisee niin nokka pimeänä ja polttimot umpioissa sisällä irrallaan.
Kylmäpyörösaha on tullut kasattua muiden töiden ohessa ja jotain häikkää on sähköpuolella kun katkaisijasta vääntää niin samantien kärähtää sulakkeet,epäilen vikaa joko johdossa tai katkaisijassa.Edukas remontti tähän mennessä,jouset maksoi kaikki 8 euroa ja stefa peräti 7 euroa.Vaikka maahantuoja sanoi ettei osia saa tehtaalta yli 10 vuotta vanhoihin koneisiin.Ei ole tarvinnut osia hakea yli kilometrin päästä sahasta.
Eilen ehtoopäivästä soittelin varaosalähteelle ja kyselin hallin takana seisoskelevaa valkokeulaa,ei olis sanonut viime kerralla et se on joutavana.Omatoiminen entinen omistaja on purkanut vaihteiston valmiiksi,joten vaiva olis laatikossa ja hilut irrallaan.Se on täysin hämärän peitossa et mitä on mennyt ja mitä maksaa,nyt kuulostellaan mikä on hinta jolla omistajuus vaihtuu ja senkin kerroin et jos haluaa koneen pitää niin sopii minulle.