Nyt on kuvattu kaikki tiedossa olleet 2600-sarjan Volvot,eilen aamulla neliveto nummero 27 on kuvattu.Takavetojen lukema on 14 kuvattua yksilöä joista yksi on erikoinen,siitä ei sen enempää.Kolmen Volvon kuvaamiseen meni tuntia kahvin juontiin puolitoistatunteroa,tieto vaihtoi omistajaa puolin ja toisin.Talossa todella komeasti entisöity 350 ja 400 kaksikko ja kaverina 2654 jolle on pientä laittoa luvassa,matka kulki Kanta-Hämeen sydänmaille ja vuosia sitten kolutut pikkutiet lauloivat tuttua sävelmää auton alla.Akaassa nautiskeltiin kahvikupponen ja soiteltiin seuraavaan kohteeseen ja lupa irtoi kuvaamiseen todella helposti,vaikka vinkin antaja varoitteli puhelimessa kovin.Gps rupesi ajamaan rinkiä ja opasti keskelle metsää jos olisin totellut moista morkulaa,päivän toinen 400 Volvo oli tosiasia.Molemmat yksilöt tosin aitoja,eikä Porvoossa kasattuja koneita niitä nyt kuitenkin jahdataan tuossa ohessa.
Emäntäkin kerkesi paikalle ladon luota kun viimeisiä kuvia napsin ja kyseli että tarviiko tulla kuviin poseeraamaan,totesin tottumuksesta että mannekiinit pidetään erillään traktorin kuvista.Ei tullut korville tälläkään kertaa,paluu nääskylän keskutan kulmille ja tuttuun parkkipaikkaan auto kun kerran vapaata tilaa siitä yleensä löytyy ja pikavisiitille pienoismalliputiikkiin.Pienen kaupallisen session jälkeen suunta kohti Kuljua ja kuuluisia munkkikahveita,kun pikkukahvi ja hillomunkki maksaa euron niin tarjoukseen tartutaan.Paljon muuta ei mukaan jäänutkään tällä kertaa vain paketti paristoja.
Veturitallissa alkoi kostea sessio,kun vuoden 1948 Move 3 veturistalaskettiin vanhoja pakkasnesteitä pois ja lisättiin tuoretta tavaraa jotta ruosteenestoaineet voi toimia kunnolla ja samalla tuo heikentynyt pakkasenkesto nousee lähemmäksi oikeita lukuja.Ettei tarvitse öitä valvoa ja pelätä moottorin tuhoutumista,sen korvaavan yksilön löytäminen voisi työn ja tuskan takana.Sauna poisti hyvin tuon sormiin jääneen pakkasnesteen hajun,haju joka ei kuulu suosikkeihin samoin kuin polttoöljy.